måndag 16 maj 2011

Jag väntar på tyger

Jag håller på att sy mössor som folk har beställt. Men har fortfarande ett helt gäng kvar att göra.
Måste köpa tyg när vi åker till husvagnen på fredag.
Bla: Gröna retroringar och blommor, rosa moln, svarta moln, lila och gröna apor...
De skulle få in molntyger snart sa de för två veckor sen så jag hoppas att de kommer! Alla andra tyger kan jag köpa på plats.

Har hittat lite fler fina tyger som jag funderar på att ta in. Vad sägs om dessa!!

elefant, brun, ekologist, brun elefant, ekologiska tyger, ekologiskt tyg, ekologisk tyg, bomull, lycraRött elefanttyg, elefant,får, fåret, retro, retrotyg, retrotyger, ekologisk, ekologiskt, ekologisk bomull, lime, orangefår, fåret, retro, retrotyg, retrotyger, ekologisk, ekologiskt, ekologisk bomull, gul, gult, cerise
Nattåget brun/orange, brun, brunt, orange, nattåg, nattåget, natt tåg, natt tåget, retrotyg, tyg, tyger, Jofotex, Jofotex Tyger, Jofotex Jersey,Nattåget gul/grön, gul, gult, grön, grönt, nattåg, nattåget, natt tåg, natt tåget, retrotyg, tyg, tyger, Jofotex, Jofotex Tyger, Jofotex Jersey,Bilderna är lånade från Jofotex.
Visst  är det underbara retrotyger! :) Särskilt de bruna tygerna med elefanter eller tåg.. Så himla fina!
Idag har det regnat nästan hela dagen. Lite tufft väder för de minsta! Svårt att gå i regnkläder och stövlar! Ska till ullared nån helg framöver och då behöver jag köpa regnkläder till Meja. Hon har växt ur sina sen i höstas! Det är storlek 80 på dem.. Nu behöver hon iallafall 92.
Måste bara visa vad jag hittat mer på designnytt.se.
Designern heter Rebecca..därav namnet Beccadesign. Hon gör smycken och andra roliga saker som  ni bara måste kolla in! www.beccadesign.se
Denna cupcake tillexempelt är ju helt otroligt fin! Det är ett halsband.
Cupcake halsband - Vit med rött körsbär
Jonas är i Stockholm tills i morgonkväll så barnen har två sena dagar på förskolan denna vecka. Idag hämtade jag wilma 17.00 och de andra två 17.15. De var sist kvar på förskolan..inte roligt.. :(
I morgon blir det samma sak.
Vi hade en jobbig diskussion i skolan idag. Vi pratade om att föräldarnas rädslor begränsar barnen. Jag är inte så tillfreds med att Wilma skulle gå till skolan själv, även om de var två eller fler som gick ihop. Inte för att jag inte tror att hon skulle klara det utmärkt, utan för att jag inte litar på folk därute. En del i klassen tyckte att det var jättelöjligt och tyckte att man inte ska vara rädd för sk "fula gubbar" i ett så litet samhälle... Jag vet inte, det kanske är löjligt av mig.. Det sista man vill är ju att föra över sina rädslor till sina barn. Man kan kanske inte gå runt och  tänka på alla saker som KAN hända, blir ju knäpp av det.
Fast en sak som jag inte är så rädd för längre är när barnen klättrar och leker vilda lekar. Bara de inte har kläder så att de kan fastna någonstans så låter jag barnen vara vilda ute nu. När jag var liten brukade jag klättra jättehögt i träden, och det var det bästa jag visste. Det såg säkert jättefarligt ut, men oftast så är det så att barn klättrar så högt som de känner att de klarar av. Och vår lärare berättade för oss idag att om de skulle få ett benbrott, så att något ben går av (så att man ser det tillochmed) så var det ingen fara, det var inte ens någon brådska till sjukhus. Ett dygn har man på sig vid benbrott att ta sig till läkare. Men det gör såklart superont, så jag skulle givetvis rekommendera alla att ta sig till läkare ändå.. :)
Jag är lite sugen på att måla något. Tänkte titta lite på mina gamla kort som jag gjort. Det borde gå att göra figurerna, utan jultema.. ?

Dessa kort gjorde jag för två jular sen. Jag gjorde hur många som helst, som sedan såldes eller lottades ut. :) Ska "ommodulera" mina figurer lite så de passar sommartemat kanske? Eller varför inte studentkort?? Går även göra i lera som Beccadesig gör. Ska kolla upp var hon inhandlar sin lera tror jag....Hmm..(Precis som om jag inte har en massa andra projekt!!) Men när jag är kreativ och skapar så mår jag bra! Det är min terapi!  Här hos Panduro.se har jag hittat fimoleran! Det verkar superkul att jobba med! Jag gillar ju cernitlera, så detta är ju snäppet bättre!
Kolla in denna sida: http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?p=IXS780&OPT=*SL&VG3=503005
Jag tänker tema just nu! Halloweed, jul, påsk student..ja you name IT!!! TÄNK vad man kan göra! De kanske har fimolera i ullared?? ;)

Om ni vill se fler kort, gå in på fliken "3skatterdesign" här i sidkolumnen. Där hittar ni även mina sydda kreationer. De nysydda mössorna tex! :)
Nu ska jag skriva en sida uppsats till litteraturseminariet på onsdag som ska handla om bygg och konstruktion i förskolan!

Trevlig kväll! /Nettan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar