lördag 14 maj 2011

Lördagsmys

Denna helgen är vi hemma. Inte så kul att vara i en husvagn när de regnar, tyvärr.
I går kväll serverade jag familjen den lovade efterrätten. Det blev en mysig avslutnning på fredagen. Det blev glass, melon, päron, banan, och kinapuffar.  :) Jättegott. På bordet hade jag lagt en hel kokosnöt! Mille visste inte vad det var, men wilma hade sett kokosnöt på bild. De tyckte att den såg konstig ut..brun och hårig.. Och inuti fanns det kokos... som jag rev och hade över glassen.. Lite nya erfarenheter med andra ord denna kväll..
Sen började jag läsa en ny bok för dem när de låg i sina sängar... som handlade om Skratt-Maja..en liten söt docka som alltid är glad..känner ni till henne? Det är mina gamla böcker från när jag var liten, och jag älskade dem.. Nu har jag precis läst kapitel 2..och de håller på att ordna en födelsedagsfest..mycket lättlästa och roliga böcker för mindre barn, och stora barn.
Skratt-Majas födelsedag ( nr: 336  ) av Edskog, Ebba Skratt-Majas födelsedag Författare: Ebba Edskog
Det finns massor med skratt-maja böcker och jag har läst alla. Läs dem!

Till middag idag åt vi nyfångad fisk! Kolla in här!  http://www.urbananglers.se/


Ikväll är det melodifestifal. Men jag tror nog att vi zappar lite.. ha en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar