fredag 25 mars 2011

En vecka har nu gått!

Nu är det fredag och jag har redan gjort en vecka på min vfu. Nästa vecka ska jag börja med temaaktiviteterna för barnen. Har redan börjat med att fråga barnen vad de tänker på när jag säger ordet "vår". Det blev ganska många lika svar tex. sol, snön smälter, man kan leka i sandlådan, bada, cykla, leka i lekstugan, spindlar mm.. :) Visst är de för härliga!! Har klippt ut moln i olika blåa nyanser där jag ska skriva deras ord. Sen ska jag koppla deras ord till mitt tema. Eftersom ordet sol kom upp så tänkte jag att vi skulle sjunga solsånger en dag. En dag tänkte jag att vi skulle klistra silkespapper med tapetlim på overheadplast. När det torkar kan man dra bort pappret och hänga med snören i fönstret. Det blir lite fina vårteckningar, särskilt när solen lyser på dem! Att få in matten är svårare. Behöver jag tänka på lite, men skulle vilja leka en lek, eller spela nåt spel. Men nu är det helg och jag ska hämta barnen om en liten stund. I morgon åker vi till campingen för att fixa iordning lite. Det ska snickras och fejjas.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar