onsdag 23 mars 2011

Liten babymössa, vårjackor och converse






Denna lilla mössa har jag precis avslutat! Blev jättegullig! Meja har en likadan.. : ) Denna är lite mindre, passar till en liten cool bebis. Pris 100:-










Ja, ytterligare en hemmadag är avklarad med Wilma. Hon är inte speciellt svår att ha hand om, lite gnällig och så bara.. Men vem hade inte varit det med 39 graders feber och magont??
Ikväll hade hon 37.9, så det är fortfarande lite feber kvar. I morgon får hon vara hos Birgitta igen. Läkaren sa att det inte var magsjuka utan någon slags bakterie, så då känns det ok att lämna bort henne över morgondagen!
I morgon eftermiddag kommer Jonas hem också! Barnen har ringt och sagt godnatt idag och lilla Meja ville såklart också prata! "meme meeeee" (Meja med) :)
Hon hörde direkt att det var pappa i telefon, och blev jätteglad! :D
När hon sen skulle gå och lägga sig så tog hon handen till örat och sa: "pappa". Hon ville ringa pappa igen! Så vi spelade in en liten video till honom, där hon skickar massa slängpussar, och skickade!

Det blåser hemskt mycket idag och jag har varit uppe tre gånger hos Mille. Han har gråtit hysteriskt och varit jätterädd. "Det låter som om det kommer tjuvar in i rummet"  säger han.
Sista gången jag var uppe så låg han och skrek "WWWWIIIILLLLMMMMAAAAA".
Jag frågade vad han höll på med och då svarade han att den dumma Wilma inte svarar när han pratar med henne! Konstigt! Hon har sovit i en bra stund nu, och brukar inte vakna så lätt!

När vi åt frukost idag så blev Wilma kissenödig och sprang in på toa, 3 minuter senare hörs det ett JÄTTEVRÅÅÅÅÅLL!!  Jag trodde att hon höll på att dö eller nåt så jag rusar dit! Där sitter Wilma med fötterna på toaringen, gråter hysteriskt och pekar på golvet..... där det kryper en liten tvetjärt.. Stackars tvetjärt! Han såg jätterädd ut och försökte gömma sig under lite avrivet papper. Men jag hittade honom och tog med honom ut från toan, så Wilma kunde torka sig i fred. Det tog flera timmar innan hon vågade gå på den toan igen..

Idag har jag hämtat ut barnens nya vårjackor från Nameit!







Titta vad fina de är! Vad skönt med vår!!







Har även plockat fram mina nya converse, som är inköpta i NY av min snälla svägerska! :)Kolla bilden här nere: "Alla älskar converse" haha..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar