söndag 12 maj 2013

Söndag

Förra veckan var vi på kulturskolans konsert och tittade på 2.orna när de dansade och sjöng. Wilma var jätteduktig:)
Visar lite bilder därifrån. Har även sytt en sommarklänning till Wilma.

Nu har det hänt, det som vi hoppades inte skulle hända:( en granne har klagat på att Agnes använt hennes välansade rabatt som toalett och hotade med att om hon såg henne i hennes trädgård igen så fick hon göra vad hon ville med henne.! Ett hot med andra ord:( så nu vet jag inte hur jag ska lösa detta! Har försökt ha henne i sele och koppel men hon skriker, hoppar och trasslar in sig hela tiden. Sen har hon fått vara inne hela denna fina dag och vi har fått passa så ingen har öppnat nån dörr men hur lätt är det med tre barn och deras kompisar som kommer och går? Och inte har jag kunnat ha öppet ut i trädgården heller idag:( alltså detta är ohållbart! Jag vet att jag har lagen på min sida (miljöbalken 2007:1150) men vad hjälper det när katter bara kan "försvinna" helt spårlöst och ingen vet eller har sett nåt ! Om man skadar någon annans katt som är på tomten blir man dömd till böter och kan få upp till 2 års fängelse. Fast utan vittnen så är det ju svårt! Så nu får vi fundera på hur vi ska göra,











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar