måndag 13 maj 2013

Brev överlämnat

Idag har jag varit inne hos vår otrevliga granne och lämnat en utskrift från miljöbalken. Det står precis vilka rättigheter och skyldigheter kattägaren har och jag berättade att om de skadar vår katt så riskerar de att få böter eller fängelse. Detta gjorde jag bara för att jag ska kunna våga släppa ut kissen:( men grannarna var inte direkt samarbetsvilliga och gapade mest så jag gick därifrån! De hävdade att vi inte bryr oss om vår katt och att hon kommer komma hem med ungar(!) vad nu de har med det att göra ??:/ hon ville inte ha en massa kattungar överallt sa hon sen.. Hmm tror hon på fullaste allvar att vi ska ha en kattfarm och hundra katter springandes överallt?
Nä! Våra grannar är typ 70 år och har aldrig varit med om att katter springer lösa:):) hon hade sett nån annan katt nångång men de gick inte IN i hennes trädgård utan RUNT minsann ?:) haha knasiga människor! När Agnes har löpt färdigt och slutat skrika så ska hon givetvis återfå sin frihet igen! Men just nu ligger vi i soffan och slappar:);)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar