onsdag 28 mars 2012

Blir man lycklig av shopping?

Ja det är ju den stora frågan idag!

Vissa hävdar att man blir lyckligare om man har pengar och kan handla vad man vill.
Andra säger att man bara dövar ett behov och mår bra för stunden, och att ångesten sedan kommer krypande..

Efter att ha levt i snart 34 år så vet jag iallafall hur jag funkar. När jag får lite pengar över och känner att jag kan lägga dem på sig själv (eller ja oftast på familjen eller hemmet) så blir jag euforisk och faktiskt lycklig. Då handlar det inte om ett överflöd av pengar, utan de där tillfällena när man faktiskt känner att man kan unna sig lite extra. Att köpa på sig prylar är lyx. Som när vi var i New york, och jag hade pengar att handla i stort sett vad jag kände för. På victoras Secret var det 70 % !! Och jag som ahde längtat efter att handla där, och så var det REA också! DET är lycka! :)
Men ibland krävs det att man stannar upp och går igenom vad man faktiskt har hemma, tittar, radar upp och luktar och minns känslan när man kunde handla dem såååååå billigt!!
Att gå runt och tänka på vad som är NÖDVÄNDIGT förstör lite shoppingglädjen och gör att man tappar den där terapeutiska verkan som det ger.
Nu menar jag inte att man ska handla på sig MASSOR med onödiga prylar!! Men ibland måste man faktiskt få köpa saker, som inte är "bra att ha", utan bara är lyx!

Har varit inne mycket på tradera det sista, och har även en del egna auktioner :) Fastnade på en Victorias secret sida igår och kollade priserna (alltså billigare än affärer i sverige) och då slog det mig att jag skulle gå igenom mina inhandlade parfymer, body lotion och body mistar.

Gör det mig lyckligare att ha en massa saker från affärer som inte finns i min närhet?
Nä, förmodligen inte, men åh vad det är härligt att lukta på och smörja in sig med och det får mig att känna mig upplyft och .....jo...faktiskt ganska lycklig... haha..


Det bästa stället att handla varor från Victorias secret är helt klart www.tradera.se
Där budar du på det du vill ha och samfraktar det du vunnit på auktionen. Kan bli betydligt billigare än i affärer om ingen mer än du budar!

Andra sidor jag kan rekommendera är:

1. www.bekkas.se billig frakt 29 kr

2. www.beautyplanet.se FRI FRAKT, snabb leverans!!

3. www.kimstore.se billig frakt 19-49 kr

Traderaköp
NY! Victoria Secret BH

Victoria Secret Trosa, Storlek M
Victoria's Secret push up bh strl 80C (US 36C)Victoria Secret NattllinneVictoria Secret Trosa, Storlek MVictoria Secret Trosa, Storlek MVICTORIA'S SECRET Pink Collection velour byxor stl M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar