tisdag 21 juni 2011

Fina lilla unge

Meja blev glad åt sin nya klänning.




Tisdag

Idag är det tisdag och jag sitter här framför datorn, hemma, ensam och försöker få iordning på tankarna som far. Vem har sagt att livet är enkelt? Inte jag iallafall..
Ändrade min tvätttid som jag hade idag klockan 13..tills i morgon ..klockan 13.. Bara ett framskjutande av ännu en tråkig sak som man måste göra...
På tvn visas fortfarande barnprogram..har inte bytt kanal sen barnen satt här och tittade på sommarlovsmorgon klockan 9.00.. Nu är klockan 11.00..
Doktorn säger att jag ska göra saker som jag blir lycklig av... och som jag gillar att göra..
Vad gillar jag att göra?
Sy?
Måla?
Läsa?
Shoppa? ;) Känns inte som att det är läge att tokshoppa nu när jag inte kommer att dra in några pengar på ett tag....
....men läsa skulle jag kunna göra. Har precis läst ut Stefan Tegenfalks "Vredens tid" Och har börjat på Karin Wahlbergs "Matthandlare Olssons död"

Det tråkigaste är att när jag nu tog kort på dessa böcker så såg jag hur FRUKTANSVÄRT smutsigt bordet var! Såååå innan jag lägger mig och läser, vilket förmodligen inte kommer att hända, så måste jag städa här hemma! Allt är dammigt, hyllor, bord..golven är smutsiga och toaletterna behöver en rejäl omgång skurmedel..
Så det är väl det som jag kommer att syssla med idag.
Jodu...roliga saker var det...undrar om herr läkare har ett hem och vem som isåfall städar där?!!

2 kommentarer:

  1. Hallegooo, hon är helt ljuvlig! så himla söt! <3
    du är grym på att sy Nettan!

    SvaraRadera
  2. Farmor och farfar säger också Fina lilla unge.
    Kram från ljusdal

    SvaraRadera