torsdag 14 april 2011

Nya tyger har kommit idag!

Så roligt varje gång tygpaketet kommer! :D

Passa på att beställa mössor av dessa tyger innan de försvinner! :)




Lila Jersey med vita moln
Cerise Jersey med vita moln
Turkos Jersey med turkosa stjärnor 
Lila Jersey med vita stjärnor
Rosa Jersey med vita hjärtan
Nougatbrun Jersey med vita hjärtan
Orange enfärgad jersey no 14
Denimfärgad jersey
 
Återigen, ni som är intresserade av mössor och tyger, gå in på min sida "barnkläder och tyger"
 
Torsdag
Har äntligen kommit iväg till praktiken idag! Hoppas a.tt Mille snart blir bra och att tjejerna klarar sig! Är redan förberedd på att få göra några dagar i sommar. :)
Fast jag trivs jättebra och alla är supertrevliga...både barn och personal.. kommer nog att sakna dem efter dessa veckor..
Wilma och Mille var med mig och hälsade på en dag och var sååååå glada! De ska få följa med en dag till innan jag slutar.. Tur att man är ute på praktik ibland så man påminner sig om varför man kämpar och kämpar med skolan! Väntar på att få tillbaka min hemtenta nu. Fick VG på salstentan vilket var helt oväntat eftersom jag då tog hand om tre barn med vattkoppor och satt på sena kvällar och läste! Men vad gör man inte för en utbildning och en säker framtid för sina barn.. :)
Meja satt bak på en cykel idag när jag och wilma kom och hämtade henne.. hon såg jättelycklig ut och det gör mig så glad att hon får glädjas av saker som barn normalt får göra i hennes ålder! Önskar att hon fick uppleva allt det som hennes jämnåriga får göra, men det kommer .. hon har tyvärr inte fortsatt att gå här hemma, och inte så mycket på förskolan heller. Men personalen är bra på hennes avdelning och övar med henne så gott det går, och jag är övertygad om att de tillgodoser hennes behov..
Jag har varit med Wilma på utvecklingssamtal i kväll och det gick bra. Hon är duktig min stora tjejja! De ska låna en lite svårare bok till henne så att hon utmanas lite mer i sin läsning.. hon är duktig på att läsa och skriva, och behöver ta ett steg till nu. hon är intresserad av fonemen och hur de olika orden och ljuden låter.. som tex tj, k, sj, ch.. Vi brukar öva på rimord här hemma och jag är övertygad om att rim och ramsor stimulerar barnens lust till att lära! Wilma är jätteduktig och jag är stolt mamma.. :)
Mille har varit hos farfar idag. De har byggt med lego och myst hela dagen.. I morgon ska jag lämna honom hos farmor klockan 13 och göra några timmar på bäckgatan. Snart är det helg och jag hoppas att den blir lugn ,harmonisk och utan sjukdomar! Vi ska påskpynta och plantera..
Här är en fin bild på min Meja med sina nya byxor! I morgon ska jag passa på att sy mössor som jag har beställning på, och kanske en tröja till någon av barnen.. om jag hinner!



Och såklart lite fina kort på alla mina ögonstenar! :) :) :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar