måndag 11 april 2011

Måndag och halsfluss

Först alla ni som är intresserade av mössor och tyger.. gå in på min sida "barnkläder och tyger" och läs mer!

Idag var jag med Mille hos doktorn för han var helr igenslemmad.. Stackars liten! :( I natt vaknade han med 40 graders feber och kunde knappt få luft! Fick ligga jämte mig i sängen och han var faktiskt ganska rädd.. Ringde vårdcentralen och fick tid 10.50.. Läkaren lyssnade och tittade.. och vi fick en akuttid in till labb för provtagning. När de stack honom i ficngret så blev han jätteledsen... det gjorde ont! Vi fick veta att han ahde en halsfluss som satt sig på luftvägarna (?) och nu äter han pencillin.. 10 dagar, 3 gånger om dagen, och fick inte gå tillbaka til dagis förrens kurenvar klar.. JA men vad BRA! Hur ska det gå med min praktik? Men barnen kommer först så det är bara att gilla läget och på torsdag så ska han förmodligen vara smittfri så vi kan ordna lite barnvakt!

I dag åkte Jonas till Stockholm och jag har tillbringat min kväll vid symaskinen. Har sytt en klänning till M i grönt molntyg.. Blev ganska bra.. :)
Har idag beställt nya tyger, som borde komma innan denna veckan är slut. Väntar också på mina namnband som jag beställt, som också borde dyka upp i brevlådan snart! Ingers mössbeställning är klar, men jag tänkte vänta lite och se om banden kommer....roligare att sälja egengjorda saker om man kan sätta sitt namn på dem sen!

Jag fattar inte varför Meja hostar så hemskt hela tiden! Blir tokig snart! Hur ska jag kunna sova? Hon har fått ventolin, bisolvon och nässpray.. har luftfuktaren på i hennes rum, men ändå hostar hon, hela tiden! Får nog ringa huskvarna i morgon och prata med doktor Calle.. Men nu ska jag iallafall försöka få lite sömn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar