fredag 25 januari 2013

Fredagsmys

Fredag, superkallt ute och barnen har åkt skridskor i skolan i veckan:)
Jag har en ny utmaning till mig själv denna veckan: försöka att använda se tyget jag har hemma och sy lite olika saker. Alltså inte köpa mer tyger, om jag nu inte hittar något som jag absolut måste ha;)
Har sytt mängder med mössor för beställningarna har börjat välla in! Vilket är väldigt roligt! Men jag har hunnit med en tröja till meja och ett par tights och så har jag börjat på wilmas födelsedagspresent : en vit trikåklänning med raglanärmar i lila med vita hjärtan. Har funderinga på att stryka på pärlor eller glitter i ett hjärta på framsidan. Har hittat svart glitter och svarta pärlor. Vi får se vad det blir av det!
Har även fixat tyg med fotbollar på så jag ska sy en tröja till Mille med nr 10 på ryggen och så har jag skrivit ut " Mille " på strykpapper som jag kan stryka fast på ryggen:) fast jag skulle nog behöva 24 extra timmar varje dygn om jag ska hinna allt jag vill göra!!
Har börjat min nya kurs i skolan nu. Läser matematik... Svårt men bra om jag någongång vill arbeta i förskoleklass.

I morgon ska Mille på innebandykalad, en klasskompis fyller 7 år. Det blir nog kul;)

Har för mig att jag fått en pärm med handarbetstidningar någongång av mamma så den ska jag leta upp i morgon och se om jag kan hitta nåt kul mönster, annars får jag leta på loppis:):)

God natt









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar