fredag 21 september 2012

Väska :)

Idag har jag provat att sy en väska :)

Testade ett mönster på en engelsk blogg. Kommer inte riktigt ihåg adressen just nu men uppdaterar er när jag tagit fram den. Det var lite klurigt ibland men det är tur att jag förstår engelska hyfsat bra!
Jag tog en gammal gardin från IKEA som yttertyg och ett ljusturkost jerseytyg som innefoder. Fodrade den med vitt fleece, så den är alltså sydd i tre lager. Har även sytt en liten ficka inuti :)
Det stod i bloggen att man gör denna väska på 1 timme, men det tog 1 timme och 45 minuter för mig!! Kanske går fortare nästa gång :)))

Hade bara en tryckknapp hemma som jag satte fast innan jag sydde ihop innefodret så att det går att stänga. Hade nog funkat bättre med ett magnetlås.
nu när jag vet hur man gör kan jag ju använda ett lite roligare tyg också !
Nu sitter alla barnen och äter kvällsmat och sen ska vi sätta oss i soffan och titta på film och ha Fredagsmys!!


Ha en härlig helg!
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar