torsdag 3 november 2011

Svårt att vara allt på samma gång

Mamma 100%
Fru 100%
Studerande 100%
Städare, fixare, hålla reda på alla tider 100%
Bara jag 0% ?????

Hur gör alla?? Finns det något enkelt sätt att få allt att fungera? Är det meningen att man hela tiden ska dåligt samvete för att tiden inte räcker till? Om jag inte prioriterar skolan så blir jag underkänd i mina kurser..hur ska jag då kunna få ett bra jobb och försörja mina barn? Bo i hus? Åka på semester till Kreta och träffa Lollo och Bernie?
Hur ska tiden räcka till?
I söndags träffades vi i studiegruppen och övade på teatern som vi sedan spelade upp för en förskola på måndagen. Vi har övat hur länge som helst! Skulle även teorisera, som vanligt, och skriva 3 sidor ihop i gruppen och 3 enskilda sidor där vi reflekterar över vårt eget lärande, gentemot föreläsningar, kurslitteratur och läroplan. Mina tre sidor lämnade jag in idag, så det är iallafall klart.
I tisdags hade jag en heldag i skolan, och vi började att fundera på ämne till b-uppsatsen som ska lämnas in 23 december..alltså inget jullov för mig med andra ord= inget jullov för mina stackars barn.
I onsdags var Mille hos läkaren och fick konstaterat det vi redan visste, att han är allergisk. Han tål inte vissa E- ämnen, och inga röda eller blåa färgämnen... Blir lätt att handla till honom nu.. :( Däremot så ansåg psykologen att hon inte behövde gå vidare med honom då han verkligen vuxit och utvecklats superbra den senaste tiden..så nu kan vi släppa oron för honom iallafall.
Igår fick jag hoppa över min sista föreläsning för Meja skulle vara hos tandhygienisten 16.20 i Bankeryd. Jag slängde in två maskiner tvätt, åkte och hämtade henne, åkte till bankeryd, kom hem igen och hängde tvätt. Tur att Jonas gjorde pannkakor igår så vi bara kunde sätta oss alla och käka kvällsmat!
Idag har jag suttit och skrivit på mina reflektioner i flera timmar...såå.. jag glömde av att Mille skulle vara hos tandläkaren 11.30! Jonas ringde och var sådär glad för tandläkaren hade ringt till honom och undrat var vi var. Jag fick ringa dit och be om ursäkt.. :( Det var ingen fara sa de och ordnade fram en ny till idag kl.15.30. Så nu ska jag börja lite med mitt svenska temaarbete, skriva ut alla papper som behövs till praktiken nästa vecka, samtidigt som jag lagar lasagne till middag. 15.00 ska Wilma hämtas i skolan, strax därefter de andra två. Vi ska vara hos tandläkaren 15.30 och klockan 16.00 ska jag tvätta igen..och så ska vi förhoppningsvis få i oss lite av lasagnen därefter också......
Men det är ju detta livet som jag har valt och jag klagar inte..men jag önskar att vissa andra kunde sluta med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar