torsdag 31 mars 2011

Vad det regnar denna torsdag

Fast det är rätt skönt att det är regn som kommer och inte snö! Man får lite mer vårkänslor då iallafall. Idag är wilma i skolan och Mille på förskolan. Mejas feber går upp och ner och hon är fortfarande väldigt dålig i magen. Hon låg och slumrade till lite i soffan, men vaknade av ett ryck och ville lägga sig i sin säng istället. så nu sover hon i sitt rum. Johanna var här en sväng igår och hälsade på. Det  är inte så ofta vi träffar henne för hon bor i Uppsala. Jag passade på att åka en smabbis till ica och fylla på i kylskåpet, som var helt tomt. Kunde inte motstå att köpa tulpaner heller när jag var där. Det fanns i en helt underbar ljusrosa färg! Jag som älskar rosa!

Tänkte på det att det är snart påsk! Måste påskpynta lite här hemma! Plocka fram lådan med alla fjädrar och kycklingar. Tänkte också på att det nu är ett år sen som vi flyttade ifrån huset och bosatte oss här på Ängstigen. Det har faktiskt fungerat väldigt bra, men vi var positivt inställda från början och det gör nog mycket! Har börjat längta nu efter nästa år då vi flyttar till hus igen. Ska bli skönt med större yta och egna rum till barnen. Som det är nu så funkar det, men regniga och kalla dagar känns det att vi är fem personer på 83 kvadrat! :)

Fick igår veta att vi inte får ut vår husvagn till 14 april som vi tänkt, utan till 1 Maj! fy vad tråkigt! Vi som hade planerat allt! Skulle ha firat påsk på landet! :( Men det är som det är, precis som med allt annat här i livet...

På måndag är en jobbbig dag och jag kommer då att tänka lite extra på min syster, som ska opereras.

I morgon ska jonas vara hemma med Meja så jag kan praktisera lite! Vill inte missa fler dagar nu! i morgon kommer ju Petra och ska kolla hur jag sköter mig? ;) Jag har planerat att ha en sagosamling med barnen, och sen efter det en liten temaaktivitet, ska måla stövlar, tror jag. Svårt det här med tema, när man inte har så mycket tid på sig! Men det löser jag nog i morgon. Har gjort två M-figor som jag ska visa upp också. Japp, en väldigt busy dag i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar