onsdag 30 mars 2011

Onsdag

Har en liten sjukling här hemma. Meja vaknade 04.20 med feber. Hon fick ipren och fick ligga jämte mig i sängen. Men hon ville absolut inte sova igen. Hon pekade på tv.n och sa memme meeeee, memmme meee typ 500 gånger, och jag försökte verkligen förklara för henne att bolibompa inte går så tidigt på morgonen.. :)
Tillslut satte jag på Pettson och Findus till henne. Då satt hon och skrattade högt i sängen och sa upprepade gånger: Petton petton petton.. Ok, jag fattar, det är jättekul att hon har börjat snappa upp ord och pratar, men inte såååååå tidigt på morgonen! :D
När klockan började närma sig 7.00 så gick jag upp och la henne i hennes säng, där hon somnade på en gång och sov till ca 09.00.
Så. återigen, ingen praktik för mig denna dag!! Blir tokig på detta! Wilma och Mille fick också stanna hemma och nu har de varit ute en bra stund och lekt i det fina soliga vädret! Det var kallt på morgonen, men nu har det ordnat still sig lite.. På altanen är det riktigt gott nu i solen! Snart kommer deras faster Johanna, från Stockholm hit och hälsar på. Hon skulle ha haft Meja under dagen, men det blev tyvärr inte så.

Tillsist vill jag bara tillägga att cancer är en hemsk sjukdom som drabbar en när man minst anar det. Allra värst är det när unga blir sjuka. Nu har den drabbat någon som står mig nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar