måndag 21 mars 2011

Mardrömmar, febernojjor och magont, blandat med vfu.n...

Har haft en jättetrevlig dag på Bäckgatans förskola idag! Det var första dagen på min praktik (vfu) och det var kul att få komma ut i "verkligheten" igen :) Underbara pedagoger och helmysiga barn! Fast det visste jag ju redan, eftersom att mina juveler har gått där i flera år!

Tyvärr så är Wilma sjuk. :( Igår kväll vaknade hon med nattskräck och 39.3 i temp. Hon klagade på ryggvärk och ont i nacken..
Idag har hon varit hos snälla Birgitta och Anders. Men när jag skulle hämta henne så hade hon haft jättont i magen i nån timme. Hon hade ont på vänstra sidan, kraftig värk, och bara grät.. Jag åkte ner med henne till Habo Vårdcentral, rusade in i väntrummet till sköterskorna lilla kur, och bad dem titta på Wilma. Det gjorde de och tillkallade snabbt en läkare. Jättebra service och supertrevlig personal! Jag blev väldigt förvånad eftersom mina erfarenheter av vårdcentralen inte är så positiv..... Läkaren klämde tjejjan på magen, lyssnade på hjärtat mm.. Men han märkte inget direkt hotande, så vi fick åka hem, med en återbesökstid i morgon kl. 9.00.. Så gulligt att ordna tid direkt till oss i morgon!!
Nu sover alla barnen och jag hoppas att wilma får en lugn natt, utan mardrömmar, febernojjor och magont!!

Meja sover också bättre nu, inget jättehostande iallafall. *hoppas* Hon har fått ventolin, bisolvon, nässpray och laktulos!! Intressant blandning :D

Har sytt en till mössa nu  ikväll. Har lovat de stora barnen också.. får sy en varje kväll! Den blev nog lite stor för Mille, sydde den största storleken för han har rätt stort huvud. (smart som sin mamma) Får testa i morgon bitti! Bild kommer då!
Har även beställt tyg idag som jag hoppas kommer innan helgen. Ett riktigt kulttyg, design Lotta Bruhn ifrån znok.design.se .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar